Onze missie is het bieden van de meest betrouwbare en kwalitatieve all-in-one IT dienstverlening voor uw bedrijf.  

Stel een vraag   

 051 67 90 03

Nieuws


WestSys in the picture in Sterck Magazine

 

Klik hier onder voor het artikel


Logitech Meetup camera

Logitech Meetup professioneel videovergaderen.

Uiteraard kan er individueel vergaderd worden met een webcam of de ingebouwde camera in een laptop.

Maar als het de bedoeling is dat een videoconference gebeurt met een groep personen die samen aan een tafel zitten werk je beter met een professionele videoconference cam zoals de Logitech Meetup.

De Logitech Meetup camera heeft volgende eigenschappen:

  • Gemotoriseerde zoomcamera, die een groep personen volautomatisch automatisch in beeld brengt in hoge resolutie (tot 4K). En er kan ingezoomd worden op het gewenste beeld via de meegeleverde afstandsbiedening.
  • Beam forming microfoon die ervoor zorgt dat ook iemand die tot 4 meter ver van het scherm zit toch nog perfect verstaanbaar blijft voor de deelnemers.
  • Ingebouwde speaker die een perfecte geluidskwaliteit biedt.
  • Zeer eenvoudige installatie zonder installatie van drivers etc...
  • Compatibel met Microsoft Teams, Zoom, Skype, Google hangout etc...

De Logitech Meetup camera kan geplaatst worden boven of onder de TV.

 

Logitech Meetup 4K Camera: https://www.logitech.com/nl-be/product/meetup-conferencecam en https://www.youtube.com/watch?v=tD_tmRMN2OA

De Meetup camera heeft een audiobereik tot vier meter, wat kan vergroot worden tot vijf meter (diameter rond de micro) via een bijkomende aparte micro (kabel van 6 meter inbegrepen)  https://www.logitech.com/nl-be/product/meetup-expansion-mics maar meestal is dat niet nodig.

Kan gecombineerd worden met een passende TV, montagebeugel, minipc voor vergaderzaal (of laptop naar keuze)

Prijs: 908€ excl BTW

Meer info of een demo gewenst? Bel 051 69 39 26 of mail naar info@westsys.be


Corona virus maatregelen

Ook in deze moeilijke periode blijft WestSys telefonisch en per e-mail bereikbaar zoals anders, ongeacht op welke plaats onze werknemers werken (zoveel mogelijk van thuis).


Bestellingen worden bij ons klaargezet en kunnen volgens uw voorkeur opgestuurd worden of bij ons afgehaald.

Installaties door onze engineers gebeuren, zoveel mogelijk remote. De meeste toestellen kunnen immers van op afstand geconfigureerd worden.

Voor dringende herstellingen kan u beroep doen op ons en komen we ter plaatse, maar we vragen om alle niet dringende interventies uit te stellen.

Dit is nodig om uw en onze gezondheid en veiligheid te beschermen.

Indien u vragen hebt, aarzel niet om contact op te nemen: 051693926 of support@westsys.be.

Verzorg jezelf en wie jullie omringt.

Dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten

Het WestSys team
Mariastraat 4 • 8870 Izegem

Tel. 051 69 39 26 • Helpdesk 051 67 90 03 • support@westsys.be
Openingsuren: 8u30-12u30 en 13u30-17u30 (vrijdag tot 16u30)


Het einde van Windows 7

Het einde van Windows 7

Windows 7 werd uitgebracht in 2009. We zijn nu 10 jaar later, en Microsoft gaf aan er na 14 januari 2020 geen technische ondersteuning en software-updates ter bescherming van pc's meer uitgebracht worden.

Wat nu?

PC's die nog onder Windows 7 draaien krijgen na 14 januari 2020 geen beveiligingsupdates meer.

Als u nog werkt met een Windows 7 pc raden we u aan om deze te vervangen door een nieuw toestel met Windows 10. Dit besturingssysteem is veiliger, sneller, en beter en is compatibel met moderne hardware..

En ook de nieuwe hardware werkt stukken vlotter dan uw oude windows 7 pc.... Westsys kan u ook assisteren om de software en data van uw oude pc te verhuizen naar uw nieuwe zodat de overstap probleemloos verloopt.

 

Wat als ik Windows 7 blijf gebruiken?

Zonder ondersteuning na 14 januari 2020 wordt uw toestel kwetsbaarder voor virussen en andere veiligheidsrisico's. Het eigenlijk niet verantwoord om met dergelijke toestellen nog op het internet te gaan.


Oppassen voor gevaarlijke mails

De laatste tijd doen zeer veel mails de ronde met de vraag om in te loggen op uw Office 365/Gmail/icloud/etc... account om security updates te installeren. Deze pagina's zien er erg realistisch uit, met de juiste logo's, soms ook al eens in het Nederlands in plaats van in het Engels.

Vaak zie je aan het afzender mail adres of als je met je muis gaat over de links in de mail dat er iets niet klopt, maar soms komen de mails van uw eigen domein.

Soms krijgt u ook dergelijke mails van uw bank, of van andere gekende organisaties waar veel mensen een account op hebben zoals Proximus, de Colruyt en noem maar op.

De afzender probeert hiermee om uw accountgegevens te ontvreemden. Die dan misbruikt kunnen worden voor alles en nog wat zoals: 

  • Spam of malware versturen onder uw naam naar uw ganse adresboek.
  • Inloggen op uw Office 365/Gmail/icloud  account om uw gegevens te ontvreemden/beschadigen
  • Bestellingen plaatsen in uw naam of uw bankaccount te kraken
  • Inloggen op uw server of andere cloudservices (want veel mensen gebruiken overal dezelfde login).

Ook andere malafide technieken worden gebruikt hebben we reeds gezien, zoals iemand die u opbelt en zich uitgeeft voor een supportmedewerker van Microsoft, of de helpdesk van uw bank, met de vraag of ze iets mogen nazien op uw pc.

Het blijkt ondertussen immers veel gemakkelijker te zijn om een goedgelovige gebruiker in de luren te leggen (social hacking/engineering) dan om malware op een toestel te installeren.

Wij beseffen dat het voor een gebruiker niet eenvoudig is om nog te weten of iets malafide is of niet, en er zijn ook mails die links bevatten naar bvb aanbiedingen op de webshop van uw leverancier.

Maar de boodschap is dus: 

  1. Wees super wantrouwig. Het internet zit vol met criminelen die u willen te grazen nemen. Als er gevraagd wordt om in te loggen na een klik op een link in een mail, is het vaker malware dan iets anders. Als u toch twijfelt kan u ook gewoon rechtstreeks inloggen op bvb de site van uw leverancier zonder via de link in de mail te gaan.
  2. Gebruik zoveel mogelijk aparte wachtwoorden voor uw diverse accounts en zorg dat die complex genoeg zijn, en wijzig ze regelmatig eens.
  3. Op diverse cloud diensten zoals Office 365 kan je bvb werken met 2 factor authenticatie. Als er ergens ingelogd wordt op een nieuw toestel met uw accountgegevens, moet toelating gegeven worden via een sms of popup op uw GSM. Dit is een zeer effectieve beveiligingsmaatregel en raden we iedereen aan.
  4. Er zijn ook opties zoals Office 365 Advanced Threat protection op uw mailbox die dergelijke mails veel beter tegenhouden.
  5. Zorg dat uw toestellen up to date zijn en dat er een antivirus actief is.
  6. Zorg dat je goede backups hebt met versiebeheer.
  7. Verspreid deze mail naar al uw medewerkers
  8. Vertrouw enkel WestSys

Indien u hierbij assistentie nodig heeft, of vragen over uw huidige beveiliging, of backups, staat onze helpdesk altijd paraat om u te helpen of advies te geven op 051 69 39 26 of support@westsys.be